WANNEER ONTVANG IK MIJN BESTELLING?
Alle artikelen op onze website zijn artikelen die momenteel op voorraad zijn. Wanneer de betaling ontvangen is, wordt uw bestelling binnen vierentwintig uur verzonden. Wanneer uw pakket is aangemaakt, ontvangt u automatisch een e-mail met daarin een track en trace nummer en een link waarmee u de status van uw bestelling kunt volgen. Indien de betaling vóór 16.00 uur binnen is, verzendt Timmy's Vintage Finds alle bestellingen nog dezelfde werkdag (maandag t/m vrijdag). Deze worden vervolgens dezelfde dag door Post NL opgehaald. Vanaf dit moment worden de levertijden bepaald door de vervoerder.
WAT ZIJN DE VERZENDPRIJZEN?
Verzendkosten variëren per land. We hanteren één verzendtarief per land, dus of u nu één product of vijfentwintig artikelen koopt, het toegepaste verzendtarief voor het land waar u woont blijft hetzelfde. Als u in het afrekenscherm uw land van bestemming invoert, worden de verzendkosten direct getoond. Indien uw afleveradres buiten Nederland ligt, verzoeken wij u een telefoonnummer op te geven. Hierdoor kan de vervoerder contact met u opnemen als er vragen of problemen optreden.
KRIJG IK OOK EEN FACTUUR BIJ DE BESTELLING?
U ontvangt digitaal een kopie van de factuur. Om milieuredenen beperken wij het gebruik van bedrukt papier. Na het plaatsen van uw bestelling ontvangt u direct een e-mail. Dit is uw orderbevestiging en bevat uw gegevens en informatie over alle artikelen die u heeft besteld. Hierbij zijn alle artikelprijzen en eventuele verzendkosten inbegrepen. U ontvangt de factuur als bijlage bij deze e-mail. Wij zijn geen groothandel en hebben dus geen zakelijk klantenbestand. Indien de bestelling echter voor een bedrijf is, kunt u in het opmerkingenveld de bedrijfsnaam en het BTW-nummer vermelden. Voor de Belastingdienst is dit voldoende. Wel hebben wij een groot assortiment tweedehands artikelen; deze artikelen zijn exclusief BTW.
Kan ik een bestelling of item terugsturen?
U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.
U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag volgens onze verkoopvoorwaarden gecrediteerd. De kosten voor retour van u thuis naar de Timmy’s Vintage Finds zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.
Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Timmy’s Vintage Finds geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking geopend of meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te verkopen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is. Voor ieder artikel dat retour gestuurd wordt, zal een bedrag van 0,50 euro van het retourbedrag afgetrokken worden.
Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@timmysvintagefinds.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
Natuurlijk willen wij iedereen keurig helpen en goede kwaliteit leveren, maar kleine beschadigingen aan de verpakking, verf foutjes of vouwtjes in comics vallen niet onder de kosteloze retour procedure. Grote beschadigingen zullen wij ten alle tijden melden op de detailpagina van het artikel.
Timmy’s Vintage Finds is een verzamelaarswinkel en het grootste deel van onze klanten zijn verzamelaars die items in ongeopende verpakking sparen. Indien de verpakking geopend is geweest daalt de waarde drastisch. Als u een geopende verpakking retourneert dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Wij verkopen ook veel losse items, dit zijn tweede hands items die uitgepakt zijn. Wij testen elektronica onderdelen altijd en geven hier dus ook garantie op, hetzelfde geld voor springveer mechanismes. Mocht dit niet functioneren dan geeft dit recht op kosteloze retour of korting.
Ook komt het regelmatig voor dat lichte plastic onderdelen verkleuren door ouderdom, dit is een proces wat niet voorkomen kan worden. Vandaar valt dit ook niet onder het kosteloos retourneren.
Timmy’s Vintage Finds is een collector store en verkoopt dus veel oude items. Het kan zijn dat sommige items al tientallen jaar oud zijn. Regelmatig worden items met batterij functies verkocht met de batterij al geplaatst in het item. Vanzelfsprekend maken wij geopende verpakkingen niet open. Batterijen gaan helaas na verloop van tijd "lekken" waardoor er schade kan ontstaan wat soms onherstelbaar is. Dit is een feit waar wij niets aan kunnen veranderen en dit geeft vanzelfsprekend geen reden tot retourneren.
Als er losse items verkocht worden en er ontbreekt een onderdeel dan zal dit altijd vermeld worden, mocht er een sticker ontbreken of verf schade zijn dan zal dit vermeld worden. Dan geeft dit ook geen reden voor retour.
Wij verzekeren ruim 60% van alle zendingen binnen Nederland en 100% van alle zendingen die naar een adres buiten Nederland verzonden worden. Dit doen we voor uw en onze veiligheid. Mocht er schade zijn ontstaan wat tijdens het transport van de postdienst plaats gevonden heeft dan moet je ten alle tijden de verzenddoos en eventueel opvulmateriaal bewaren. De verzekering van de post gaat alleen tot uitkering over als er foto's van de doos, het originele etiket en het opvulmateriaal aangeleverd worden. Heeft u deze materialen niet meer dan kunnen wij helaas geen gebruik maken van de verzekering en u dus niet kosteloos stellen.
Verkopen jullie ook Vintage items?
Wij verkopen ook vintage (oud) artikelen. Sommige items zijn geproduceerd in 1978 en dus al heel oud. Deze artikelen zijn dus niet splinter nieuw, of ze moeten in een gesloten verpakking zitten.
Er zijn ook artikelen met elektronica en motor functies. Wij testen deze functies niet en zijn ook niet verantwoordelijk als deze niet functioneert.
Op de vraag om alleen de beste verpakking of item te sturen wordt niet op gereageerd, mocht je de items zelf willen zien voor aankoop is dat geen probleem, hier hebben we onze fysieke winkel voor
Zijn jullie actief op social media?
Absoluut. Ons belangrijkste Social Media platform is Facebook. U kunt ons “liken” op de homepage rechts onderaan of via deze link: https://www.facebook.com/timmysvintagefinds.nl
Druk en zetfouten voorbehouden
Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten. Voor de gevolgen van druk- en zetfouten aanvaarden wij geen aansprakelijkheid.
Alle prijzen op de website zijn in euro, inclusief 21% BTW en exclusief verzendkosten. Bij de verwerking van een bestelling worden de gepaste verzendkosten aangerekend.
Wij hebben het recht op elk moment de prijzen aan te passen.
Aanbiedingen zijn slechts geldig zolang de voorraad strekt en gedurende de daarvoor aangegeven periode.
Afprijzingen die doorgevoerd worden na aankoop, geven geen recht op terugbetaling
Zijn alle items op de website nieuw?
Nee, alle getoonde items zijn 2de, 3de of misschien wel 6de hands producten. Wij verkopen geen nieuwe items/producten.
Kan ik mijn bestelling afhalen?
Ja! U kunt een bestelling online plaatsen en afhandelen als een reguliere web bestelling en dan bij betalen kiezen voor de optie "afhalen in Breezand en betalen via de website", dan zijn de bestelde items meteen offline en staan ze geregistreerd. Wij zetten ze dan voor u apart en de eerstvolgende dag kunt u de bestelling ophalen. Deze bestellingen houden wij 14 dagen apart, daarna gaan ze weer terug in de verkoop.
Versturen jullie ook naar België?
Vanzelfsprekend versturen wij naar België.
De verzendkosten zijn 10 euro per order en dan wordt het verzekerd, aangetekend en getraceerd verzonden.
In België wordt veel met de aanvulling bus en dan een cijfer gewerkt. De Belgische post kijkt heel nauwkeurig naar deze toevoeging. Als het woord bus er niet bij staat, maar alleen het nummer van de bus dan is de kans aanwezig dat de post het retour stuurt.
Erg vervelend en zelfs een beetje flauw, maar hier hebben wij geen invloed op.
Vermeld dus indien nodig altijd het woord bus bij de toevoeging want mocht het verkeerd gaan dan zijn de kosten om het nogmaals te versturen voor de koper
Welke betaalmethoden zijn er beschikbaar?
Je kunt kiezen uit de volgende betaalmethoden:
- iDeal
- Bankoverschrijving / vooruitbetaling
- PayPal
- Apple Pay
Wij zullen nooit een terugbetaling op een credit card doen, de kosten hiervoor zijn per keer 25 euro. Dus als u met credit card betaald heeft dan zal een eventuele terugbetaling via een andere betaalwijze verlopen.
Als er tijdens het betaalproces iets verkeerds gaat dan zijn de bestelde items offline, maar na tien minuten staan ze weer online en dan kan je de bestelling nogmaals plaatsen, maak dan niet zelf de betaling over want dan is dit zowel administratief als voorraad technisch niet verwerkt